Storytelling_

Storytelling handler om kundekontakt på den lange bane. Det handler om at se virksomheden og dets produkter som en del af samfundet.

Med storytelling eller gode historier hjælper jeg familieejede virksomheder og andre aktører med at skille sig ud på markedet gennem et moderne og progressivt image.

Min styrke er, at jeg kan fremhæve det menneskelige og uventede gennem tegninger. Og hvorfor er det godt? Jo, for tegninger rammer hjernens sans for humor og velbefindende. Tegninger gør det let at illustrere dét, der f.eks. ikke kan fotograferes.

Historien om landmanden fra gården Hvanstrup, Torsten Wetche er et supergodt eksempel på, hvad storytelling kan være.

På én og samme tid får man i en lille bog en familiehistorie, en firmafortælling, historisk perspektiv, samfundsviden og fremtidsvisioner.

(Videoen herover giver et indtryk af, hvad det egentlige produkt – hardcoverbogen – indeholder. Læs mere om bogen under “Thise, bonden og den fælles fortælling”.)

Mit motto er: Draw Attention and make people think!

Thise, bonden og den fælles fortælling

Græsmælksrevolutionen ruller
Gårdmanden Torsten Wetche ved lanceringen af bogen om hans familie og visioner for fremtidens landbrug.

Bogen, som Torsten Wetche sidder med på billedet herover, er produceret som en lille hardcover-bog på 40 sider. Den føles som en rigtig bog, og størrelsen gør den nem at have med sig. Når en grundfortælling skal formidles, har det betydning, at selve materialet også udstråler kvalitet og holdbarhed.

Med denne bog har formålet været at fortælle om dét, der ikke er plads til på produkt-emballagen eller i en kortvarig video på nettet. 

Thise Mejeri lancerer adskillige nye produkter; herunder græsmælksprodukter. Og med dem følger et behov for at “uddanne” forbrugeren, for hvad er egentlig græsmælk?

Og landmandsfamilien Wetche, som leverer mælken til mejeriet, har også et behov for at formidle det store perspektiv ved græsmælksproduktionen. At græsmælk er vejen frem for dansk landbrug, hvis man vil have en bæredygtig produktion. For dem handler det ikke kun om mælken, men om en livsstil og et samfundsansvar.

Men hvordan kombinerer man de behov på en let tilgængelig måde for forbrugeren? 

Her udfylder storytelling eller grundfortællingen en vigtig opgave.

Kontakt mig, hvis I vil høre mere om, hvordan bogen om “Familien Wetche og græsmælksrevolutionen” blev til, og hvordan en fortælling om jeres virksomhed også kan formidles på en anderledes og kunstnerisk måde.

 

Græsmælksrevolutionen
Bogens størrelse og format adskiller den markant fra traditionelle markedsføringsprodukter.
Græsmælksrevolutionen
Familien Wetche samlet i forbindelse med udgivelsen af bogen om græsmælk og deres visioner for fremtiden.

Dét kan tegninger:

Copyright Grethe Nielsen
Foto: Isabelle Hjorth
Missionen
Derfor gør jeg, som jeg gør.