-
- “Fritstillet I”(300 g. aqvarelkarton, ca. 1.20 cm x 1.20 cm, blyant, tusch, acryl). Pris: 3.000 kr. Læs bloggen: At være fritstillet
-
- “Fritstillet II” (300 g. aqvarelkarton, ca. 1.20 cm x 1.20 cm, blyant, tusch, acryl). Læs bloggen: At være fritstillet
-
- “Nok se, men ikke røre!” / “You may look, but don´t touch!” STOR TEGNING – 1,6 m x 1,25 m, 300 g. aquarelpaper, pencil, acrylic. For sale – Pris: 10.000 kr.
-
- Stor tegning: “Løgnen” (The Lie) – 300 g. carton, blyant, tusch, acryl. 8.000 kr.
-
- “Trust the robot” – 70 x 100 cm – blyant og acryl. Pris: 6.000 kr. Kroppen på billedet er tegnet efter et foto af krigsreporter og -fotograf Dickey Chapelle, der blev kendt for især sin dækning af Korea- og Vietnamkrigen. Hun var også den første amerikanske kvindelige reporter, der blev dræbt under sit arbejde. Hendes motto var: “Only you can frighten you.” Læs mere om billedet i min blog “Trust your robot – værk 3”
-
- STOR TEGNING: “Håb på tværs” – “Hope”, 106 x 78 cm, pencil, tusch, acrylic. Pris: 8.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “MeDia-III” 2017. Tredje af tre værker om mit liv som journalist. Pris: 8.000 kr. Medieverdenen i det 21. århundrede. De gamle medier forsvinder ud af billedet undermineret af digitale sociale medier, der har særinteresser for øje. Samtalen bliver igen livsvigtig.
-
- STOR TEGNING: “MeDia-II” 2017: Andet af tre værker om mit liv som journalist. Pris: 8.000 kr. Ung og nyuddannet journalist. Luften er fyldt med ædle motiver og indforstået snak på redaktions-gangen. Tågen fra cigarerne slører udsigten til et hav af bedre historier.
-
- Stor tegning: “Media -I” – Første af tre værker om mit liv som journalist. Pris: 8.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “Alt på et bræt – af en vis længde” (“Betting everything – to a certain extent”), original: 1,22 m x 0,96 m – 300 g karton: blyant,tusch, acryl. Pris: 10.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “Sea-motion”, original: 1,50 x 0,97 m – 300 g karton: blyant, tusch, acryl. Pris: 10.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “I dødens nærvær” (“In the presence of death”), original: 1,72 m x 1,13 m – 300 g karton: blyant, tusch, acryl. Pris: 14.000 kr.Fotografisk reproduktion sælges også: 1,7 meter bred med ophæng. Pris: 3.000 kr.
-
- STOR TEGNING: Titel: “Ømhed”, original, 1,90 m x 1,25 m, 300 g karton: blyant, tusch, acryl. ?Pris: 14.000 kr. Fotografisk reproduktion:?1,90 meter bred med ophæng.?Pris: 3.000 kr
-
- STOR TEGNING: “Flygt eller kæmp”, 1,20 m x 0,90 m – 300 g karton: blyant, tusch, acryl. Pris: 10.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “Generthed”, 2,32 m x 1,25 m – 300 g karton: blyant, tusch, acryl. Pris: 14.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “The Story of Mike The Headless Chicken”, original: 2,59 m x 1,25 m – 300 g karton: blyant, tusch, acryl. Pris: 14.000 kr.
-
- STOR TEGNING: “Blue Puls”, Original: 4,15 x 1,18 m – 300 g. karton, blyant, tusch, acryl. Pris: 18.000 kr.Fotografisk reproduktion sælges også: 2 m. bred med ophæng: 5.000 kr.
Work
proces_
Når jeg går i gang med et større værk, er det altid med afsæt i en følelse, som gør mig utilpas. Det kan f.eks. være følelsen af at være genert. Hvordan kan jeg illustrere den, hvad adskiller den fra nærliggende følelser som usikkerhed, præstationsangst/lyst, blufærdighed. Og ser genertheden f.eks. ens ud for en person på tre år som for en på tres? Når jeg er begyndt på et billede med sådan en diskussion i baghovedet, dukker der altid andre associationer op, som pludselig kan virke indlysende relevante at have med i billedet. På en måde er det en slags psykologisk lag-på-lag-teknik, jeg bruger, når jeg står over for papiret. Fordybelsen i arbejdet med billedet er meget vigtig, fordi det tager tid at nå ind til essensen af et emne. Dét, jeg tror, billedet handler om, efter den første tid, viser sig altid kun at være baseret på en overfladisk betragtning.
I modsætning til den journalistiske arbejdsproces giver mit arbejde med de store værker plads til eftertænksomhed, tvivl, perspektivering og intuition.