“Kunder”, “kunst”, “samarbejde” sammen holdt med mit motto: “Lets make people think” står øverst på min prioriteringsliste, efter to måneders revolutionerende personlig opgradering.
Det kan også siges sådan her, hvis du altså møder mig i en elevator med en vis transporttid:
“Jeg hjælper familieejede virksomheder og politiske aktører med at skille sig ud på markedet gennem et moderne og progressivt image. Det gør jeg ved at fremhæve det menneskelige og uventede gennem tegninger.
Jeg kalder mig ´gstregen´ og min hjemmeside hedder Draw Attention…, det er selvfølgelig, fordi jeg vil tiltrække opmærksomhed, fordi jeg hedder Grethe … Grethe Nielsen … og jeg tegner.
I mit firma Draw Attention kombinerer jeg BÅDE journalistisk tæft OG prisvindende visuel kreativitet, der bryder med de gængse måder at tale om ting på.
Mine originale portrætter, karikaturer og illustrationer kan løsne et stift image, præcisere budskaber og fortælle om vigtige perioder i firmaers eller organisationers liv. På den måde bliver det lettere at fastholde og tiltrække flere kunder eller medlemmer. Det vil vise sig på bundlinjen.
Mit motto er: “Draw Attention and make people think!”, så når man har brug for inspiration, overraskelse og originalitet, er det mig, gstregen, man skal have fat i!“
Sådan lød min elevatortale, inden jeg i går fik mit certifikat for “Opstart og drift af virksomhed”.
Det er Dansk Journalistforbund, der tilbyder sine medlemmer @Anne Rohdes intensive businesskursus, og jeg må indrømme, at det er det mest brugbare redskab til at definere mine faglige og menneskelige kvaliteter, jeg nogensinde har fået.