Jeg hjælper familieejede virksomheder og politiske aktører med at skille sig ud på markedet gennem et moderne og progressivt image. Det gør jeg ved at fremhæve det menneskelige og uventede gennem tegninger. Tegninger rammer hjernens sans for humor og velbefindende.
Mine originale portrætter, karikaturer og illustrationer har mange funktioner:
På den måde bliver det lettere at fastholde og tiltrække flere kunder eller medlemmer. Det viser sig på bundlinjen.”
Jeg kalder mig ´gstregen´ og min hjemmeside hedder Draw Attention…, det er selvfølgelig, fordi jeg vil tiltrække opmærksomhed, fordi jeg hedder Grethe Nielsen … og jeg tegner.
Jeg kombinerer BÅDE journalistik tæft OG prisvindende visuel kreativitet, når der efterspørges redskaber til at se nye sider af en sag på; typisk ved medarbejderkonferencer, lancering af nye ideer, workshops, årsberetninger, jubilæumsfester etc.
Fra mine mange år som journalist og layouter på Berlingske er jeg trænet i at researche og formidle emner inden for alle områder af livet … og den evne bruger jeg selvfølgelig, når jeg tegner.
Der er pakker i forskellige prisklasser helt afhængigt af, hvad I har brug for hjælp til:
Det kan være en tegnet fortælling om baggrunden for en succesfuld kampagne eller produkt.
Det kan være en tegnet fortælling om stifterne bag virksomheden eller organisationen.
Det kan være et enkelt portræt til jubilæet.
Det kan være flere medarbejderportrætter … til kantinen, det kan være en selvironisk karikatur af en modig direktør eller foredragsholder.
Det kan være en illustration, der viser ledelsen, hvordan andre opfatter virksomheden eller organisationen.
Mit motto er: “Draw Attention and make people think!”, fordi billeder tvinger hjernen til at danne sig sin egen opfattelse.
Jeg vil meget gerne samarbejde med virksomheder eller organisationer, som har mod til at udfordre selvforståelsen … eller få et ydre blik på egne værdier og produkter.
Som kunstner kan jeg tilbyde et alternativt debatoplæg , som bryder med de gængse måder at tale om tingene på. Mine billeder kan løsne op for et stift image, præcisere et budskab eller fortælle om vigtige perioder i firmaets eller organisationens liv.
Fra mine år som layouter på Berlingske er jeg trænet i at researche og formidle komplekse emner indenfor alle områder af livet. I dag bruger jeg den evne, når jeg skaber mine værker.